آنیتاآنیتا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 7 روز سن داره

ღ.•*دختر گلم آنیتاღ.•*

آموزش نظم به کودکان

1391/11/29 3:31
نویسنده : مامان مینا
1,023 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان:

دوست دارم در وبلاگ آنیتای گلم  علاوه بر مسائل مربوط به آنیتا مطالب و سرگرمی های مفیدی  هم در مورد کودکان  بگذارم  به امید روزی که انیتای گلم بزرگ شه و از خوندن و دیدن آنها لذت ببره

آموزش نظم به کودکان:

تعيين حد و حدود و رعايت آنها از مهم ترين اصول تربيت کودکان مي باشد و تجربه ثابت کرده است که اغلب والدين ايراني در اين زمينه دچار مشکل هستند . نظم دادن به کودکان امر دشواري است زيرا اغلب آنان از نظم پيروي نکرده و برخي از پدر و مادرها هم نظم را دستورهاي خشک يا تنبيه هايي سخت تلقي مي کنند ، در حالي که براي آموختن نظم و انضباط به خردسالان ، تعريف و تمجيد از آنان را بايد به عنوان يک نکته کليدي در نظر داشت . از سوي ديگر ثبات قدم و استمرار از نکات مهم تربيتي نوپايان است . همه مراقبين کودک بايد در مقابل يک رفتار او به صورت واحد يک واکنش را نشان دهند و اين اصل مهمي است .
والديني که اغلب در برقراري نظمي که تعيين کرده اند ، قاطع نيستند ، تصور مي کنند اين امر ميزان علاقه کودک نسبت به آنان را افزايش مي دهد . يکي از موارد مهمي که بايد به خوبي درک کنيد ، اين حققت است که برقراري نظم و رعايت آن به هيچ وجه علاقه فرزندتان را نسبت به شما کاهش نمي دهد . والديني که تصور مي کنند برقراري نظم يعني تنبيه و سختگيري در اشتباه هستند .
آموزش نظم يعني اينکه کودک بياموزد چگونه رفتار کرده و حد و حدود و خط قرمزها را رعايت کند. به عبارتي نظم يعني کنترل و نظارت قاطعانه و عادلانه در کنار تشويق و تمجيد فراوان . (منبع)

برای دیدن فایل فلش زیبای آموزش نظم، تصویر زیر را  کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)